Esther de Snoo start per 1 oktober als de nieuwe hoofdredacteur van land- en tuinbouwvaktitel Nieuwe Oogst. Ze is de opvolger van Patrick Bramer.
De Snoo (46) is een gedreven vakvrouw met veel kennis van de land- en tuinbouw en een breed netwerk in de agribusiness en mediawereld. Ze startte haar redactionele carrière bij vakblad Oogst (2001 tot 2006), werkte ruim tien jaar voor de titels Groenten en Fruit en Boerderij, was in 2017/2018 hoofdredacteur van Boerenbusiness en werkt sinds anderhalf jaar als communicatieadviseur en woordvoerder voor LTO Nederland.
De Snoo won in 2013 de Gouden Greep voor beste journalistieke productie in de land- en tuinbouwjournalistiek (NVLJ) en droeg bij aan de ontwikkeling van diverse vernieuwende projecten op uitgeefgebied. ‘Ik kijk ernaar uit om de journalistieke koers van Nieuwe Oogst verder te versterken, het merk samen met de redactie en het uitgeefteam door te ontwikkelen en zo de leidende positie van de titel vast te houden’, motiveert De Snoo.
Bas Gregoor (44) wordt per 1 september in zijn rol als commercieel manager tevens verantwoordelijk voor een aantal uitgeeftaken. De mutaties bij uitgeverij AgriPers volgen op de benoeming van Patrick Bramer (36) tot algemeen directeur van LTO Bedrijven per 1 september. AgriPers is een dochterbedrijf van LTO Bedrijven. Het mediabedrijf geeft in opdracht van LTO Noord, ZLTO en LLTB Nieuwe Oogst uit, waarvoor circa veertig mediaprofessionals werkzaam zijn.
Nieuwe Oogst is met een oplage van 35.000 stuks van de weekkrant en een digitaal bereik van ruim 150.000 actieve volgers het grootste agrarische vakmedium in Nederland. Nieuwe Oogst is actief via alle relevante mediakanalen, met onder meer print, website, nieuwsbrieven, app, sociale media, boeken, online shop en video (Nieuwe Oogst TV). In onafhankelijke onderzoeken van Prosu en AgriDirect uit 2019 komt Nieuwe Oogst naar voren als de voor boeren en tuinders belangrijkste en meest gewaardeerde agrarische vaktitel.