Anita Kwerreveld

Campagne Marketeer

Locatie Wageningen
Werkzaam sinds juni 2022

Er is altijd ruimte om dingen met elkaar te bespreken en elkaar verder te helpen.

Anita is een voorbeeld van onze cultuur ‘uit het oog, maar niet uit het hart’. Zij is een collega die na vertrek is teruggevraagd in het bedrijf en zo haar rentree maakte.
Na haar afstuderen was het zoeken naar een passende baan. Het uitzendbureau had uiteindelijk een klus voor haar als marketing en communicatiemedewerker bij LTO Bedrijven. Toen een ander bedrijf haar een contract aanbood, ging ze daar in dienst. Maar na een poosje nam haar huidige manager weer contact op en vroeg ze terug wilde komen. Nu als Campagne Marketeer.

Eén van de redenen om terug te gaan naar LTO Bedrijven is het werken in een team: ‘Bij mijn vorige baan wás ik de afdeling en deed ik alles alleen. Hier heb ik mensen om me heen waar ik mee kan sparren en ideeën delen. Ook spraken de arbeidsvoorwaarden en de diversiteit in de functie me aan. Ik ben voor veel verschillende merken verantwoordelijk en alleen al binnen LTO Ledenvoordeel heb je veel verschillende leveranciers waarmee je werkt. Je hebt dus elke keer een ander gesprek en een ander campagneplan.’

Campagne Marketeer

‘Op een verjaardag zeg ik altijd dat ik campagnes bedenk, de campagne dan brief bij teamleden of bureaus en wanneer het live is de campagne monitor. Hoe gaat het, krijgen we de websitebezoeken die we hadden verwacht of loopt het achter, kunnen we daarop bijsturen? Daarnaast wordt ik ook betrokken bij verschillende projecten voor de merken waarvoor ik verantwoordelijk ben. Bijvoorbeeld om mee te denken aan het opzetten van een nieuwe website’, legt Anita uit over haar functie.

‘De meeste energie krijg ik van de gesprekken met de leveranciers, als je samen een mooi campagneplan kan maken en ook echt uitvoeren. Dan denk ik ‘we gaan iets moois neerzetten’ en dan heb ik zin om ermee aan de slag te gaan. Welke middelen gaan we inzetten om de leden te bereiken, met welke producten en welke periode. Bij KPN is dat een bepaalde periode glasvezel en een andere periode smartfarming en komt er een webinar bij, dus dat is een diversere campagne. Mijn campagnemarketeerhart gaat dan wel kloppen. Je hebt er lang over nagedacht: welke stappen doorloopt iemand, waar komt iemand een bepaald tegen en welke boodschap wil ik overbrengen. En als dat lukt dan denk je ‘yes!’. Ik ben wel trots dat ik dat voor elkaar krijg en het maar gewoon doe.’

Het marketingteam

‘Dinsdag is mijn favoriete werkdag. Want dan is iedereen op kantoor van het team. Dan hebben we gezellige gesprekken nog over het weekend en het werk. We hebben onderling een goede band en we hebben het over van alles. Er is ruimte voor je persoonlijke verhalen zonder dat daar van opgekeken wordt, je kunt zijn wie je bent.
We begrijpen elkaar goed, we weten dingen goed aan elkaar uit te leggen en stellen elkaar vragen als het toch nog niet duidelijk is. We zijn allemaal verschillende types en daardoor voelt het ook niet alsof je je moet vormen naar een groep. Iedereen heeft respect voor elkaars normen en waarden.‘

De voordelen van LTO Bedrijven

‘LTO Bedrijven biedt mij de mogelijkheid om te ontwikkelen als marketingprofessional. Ik kan hier dingen uitproberen, mijn eigen ideeën werkelijkheid te laten maken. Je bent heel erg vrij. Als ik een voorstel voor een activiteit heb gemaakt, dan wordt er al snel gezegd ‘ga maar doen’.

De vrijheid vind ik ook in het hybride werken. Of je nou thuis eerst opstart en daarna naar kantoor komt, dat maakt niet veel uit. Sowieso is het 50-50 thuis en op kantoor werken. Maar ook mijn contracturen zijn niet standaard; voor mij kwamen 34 uren fijn uit en dat was prima. Er is gewoon heel veel ruimte hoe je je uren indeelt.’