Joah de Jager

Medewerker service en advies

Locatie Wageningen
Werkzaam sinds januari 2023

 

Ik pak dingen snel op en krijg dat ook terug van mijn collega’s. Dat helpt mij om als persoon te groeien.

‘Waarmee kan ik U helpen, meneer?’ Joah’s rustige stem is dagelijks op onze kantoorgang te horen. Dat kunnen vragen voor LTO Ledenvoordeel zijn, maar ook van één van de vele andere merken. Kalmte is soms dus hard nodig, want de vragen zijn erg divers. Naast de vaste waarde voor onze leden, is Joah ook al snel een vaste waarde voor zijn collega’s geworden. Hij vertelt:

‘Het uitzendbureau benaderde mij voor deze functie. Ik was op zoek naar een organisatie waar ik me professioneel kan ontwikkelen en serieus wordt genomen. Na een fijn en persoonlijk sollicitatiegesprek had ik gelijk een goed gevoel. Eigenlijk zou ik hier een half jaar via het uitzendbureau gaan werken, maar na een maand werd ik al uitgekocht en kreeg ik een gewoon contract. Het is natuurlijk super om dat vertrouwen te krijgen en dat ze me serieus nemen. Ik voel me gehoord.

Het leek me een functie waar ik niet alleen operationeel bezig ben, maar waar ook ruimte is voor mijn tactische inzichten. En het leek me enorm veelzijdig, er zijn zoveel producten en diensten. Maar ik heb ook affiniteit met de agrarische doelgroep. Ik heb vanaf mijn 13e bij een amarylliskwekerij gewerkt, dus kan me best goed in hen verplaatsen.’

De bezigheden van Service & Advies

Service & Advies is het eerste aanspreekpunt voor de klanten als het om het ledenvoordeelprogramma gaat. ‘Maar we kunnen ze goed helpen bij vragen of doorverwijzen naar verschillende partijen of passende hulp bieden. Denk aan vragen over energie: wat past het beste bij de situatie van de klant, wil hij/zij gewoon de goedkoopste prijs of is een terugleververgoeding belangrijk? Via e-mail krijgen we vragen en/ of klachten die erg uit een lopen, bijvoorbeeld gegevenswijzigingen doorvoeren, contactverzoeken, vragen over samenwerking vanuit het ledenvoordeelpakket of een vraag dat een lid er niet uit komt met een leverancier. Dan kunnen wij als Service & Advies goed bemiddelen, en kunnen we altijd een passende oplossing vinden voor de leden.

Ook doe ik administratieve taken voor spuitlicentie.nl en NLgroen. Ik verwerk de aanmeldingen voor spuitlicenties en plan examens in, maar beantwoord ook vragen over onze training. Voor NLgroen maken we de contracten op. En we zijn nu bezig onze klantprocessen te optimaliseren en denken actief mee in oplossingen om dit vloeiender te laten verlopen.

Ruimte voor eigen ontwikkeling

In september ga ik verder met mijn studie bedrijfskunde en daarvoor ben ik aan het onderzoeken of ik hier een nieuw ticketsysteem kan opzetten. Ik wil onderzoeken of de klant nog efficiënter te woord kan worden gestaan, maar ook aan de hand van hun feedback nog meer voor ze kan betekenen. Het innoveren en het verbeteren van de processen geven mij toch wel de meeste energie. En lekker mijn eigen ding doen. Op vrijdag is het vaak rustig op kantoor, dan zet ik mijn muziek op en knal ik al mijn werk er doorheen. 

Ik ben wel trots op hoe snel ik in de functie ben gegroeid en hoe snel ik alles heb opgepakt. Er was niet veel tijd om in te werken en ben direct aan de telefoon gegaan. Ik heb aan mezelf laten zien dat ik snel dingen op kan pakken en dat heb ik ook teruggekregen van collega’s. Dat heeft me geholpen om als persoon te groeien.

Zo ken ik LTO weer

Dit is de eerste baan waar ik zó met plezier naar het werk ga. Het is heel boeiend wat we allemaal doen met carbon credits en NLgroen bijvoorbeeld. Als ik ’s ochtends naar mijn werk ga vind ik het leuk om mijn collega’s weer te zien.
Wat ik ook leuk vind is dat mijn actieve benadering van de vraag of probleem van de klant wordt gewaardeerd. Klanten voelen zich geholpen en ik heb dan al vaker gehoord ‘oh, zo ken ik LTO weer’. Dat geeft veel waardering.’

Vriendelijk als altijd sluit Joah af: ‘Kom een keer op de koffie. Voel je vrij ons te bellen, dan krijg je gelijk een sneakpeak hoe we opnemen voor onze klant.’