Teun Pastoors

Accountmanager, AgriPers

Locatie Wageningen
Werkzaam sinds 2017

  We delen lief en leed met elkaar, omdat je elkaar zo goed kent en elkaar vertrouwd.

Schuif bij Teun aan tafel en je kunt niet om zijn trots en gedrevenheid heen. Het gezegde ‘hart voor de zaak’ is hem op het lijf geschreven. Lees meer over Teun en AgriPers.

‘In 2016 werkte ik nog voor VMN media en ik werd destijds via LinkedIn benaderd door een ex-collega. Hij was op zoek naar een nieuw salesteam voor het toen voor mij nog onbekende merk Nieuwe Oogst en zag een rol voor mij weggelegd als accountmanager buitendienst. Na 5 jaar in de binnendienst te hebben gezeten kwam deze kans op het perfecte moment.

Mijn eerste indruk van Nieuwe Oogst was écht heel positief. Vooral de positie ten opzichte van andere titels in de agrarische sector vond ik bijzonder. Dat je dan dáárvoor mag werken vond ik supertof. Daarbij was de timing van deze carrièrestap perfect. Ik heb het vanwege de reistijd van 5 kwartier nog wel even moeten overwegen, maar het gevoel was dusdanig goed dat ik hier gewoon voor ben gegaan. Ik heb hier tot op de dag van vandaag nog nooit spijt van gehad.’

Geen standaard advertentieverkopen

‘Ik hou me onder andere bezig met new business: welke adverteerders zijn er, hebben we daar contacten mee, zo niet dan proberen we afspraken in te plannen. Ik zit aan tafel met de toeleverancier van de boer en tuinder, dat kan bijvoorbeeld een trekkerimporteur een asbestsaneerder of een voerleverancier zijn. Deze organisaties hebben een bepaalde communicatiebehoefte en aan mij de taak hen te helpen het bedrijf, product of dienst op een goede manier te presenteren en te profileren in de agrarische sector. Op basis van de doelstellingen en het budget adviseer ik de juiste middelen en de frequentie hierin. Denk bijvoorbeeld aan contentmarketingproposities en middelen t.b.v de visibility in de agrarische sector.
Daarnaast houd ik regelmatig contact met de klant tijdens een campagne om te kijken of het loopt. En achteraf maak ik een uitgebreide rapportage voor de klant. Natuurlijk bezoek ik ook de relevante beurzen, niet perse met een commercieel doel, maar meestal om gewoon even bij te praten en te kijken welke noviteiten er zijn.’

Ontwikkelen van Nieuwe Oogst

‘We zijn continu bezig met het ontwikkelen van nieuwe dingen, zodat we onze klanten altijd iets nieuws kunnen vertellen en aanbieden. Of dat nu een nieuwe titel is die we hebben overgenomen, een nieuw platform dat we hebben ontwikkeld, een nieuwe propositie of het succes van de POAH!-videoreeks die we hebben geproduceerd. We zijn een autoriteit in de agrarische sector en dan is het wel super tof dat we als organisatie investeren in nieuwe initiatieven en daarmee naar buiten treden. Wij lopen voor op de rest en staan niet stil en daar zijn we ook wel heel erg trots op.’

Mijn drijfveren

‘Het geeft me energie dat mijn gesprekspartner tijd voor me vrijmaakt om persoonlijk kennis te maken, me een stukje vertrouwen en de gunfactor krijgt. Dat je uiteindelijk naar huis gaat met de vraag of ik iets uit kan werken voor een samenwerking. Laatst zei een nieuwe klant tijdens een afspraak tegen me ‘Teun, je hebt me heel erg geënthousiasmeerd en je hebt me aan het denken gezet, daar wil ik je mee complimenteren’. Dan weet je dat je goed bezig bent.

Ik voel me heel erg verantwoordelijk de doelen die me gesteld worden, dat weet iedereen wel van me. Maar vooral ook voor de klanten en het resultaat van onze samenwerking, want dat is ten slotte de basis van het succes en een langdurige en waardevolle relatie. En ik ben best wel nieuwsgierig, want ik wil goed beslagen ten ijs komen. Het vakmedialandschap van de agrarische sector bestaat wel uit 50 titels. Ons merk is de afgelopen jaren uitgegroeid tot de meest toonaangevende platform binnen de sector, dat we voor bedrijven inmiddels tot een van de eerste keuzes behoren. Bedrijven willen met Nieuwe Oogst samenwerken. De positie die wij als team Agripers hebben neergezet in het agrarische medialandschap is iets waar ik trots op ben.

Ik vind het mooi om voor AgriPers te werken. Afgelopen week zat onze hoofdredacteur (Esther de Snoo) bij een opinieprogramma op TV, dan voel ik wel een bepaalde trots. Dan stuur ik mijn vrienden wel even een berichtje. Het is wel tof dat jouw bedrijf zich zo manifesteert in de landelijke media. Ik werk daar gewoon voor!’

Salesteam met humor

‘Los van de positie die we als (mediabedrijf) hebben, ben ik ook heel trots op het team. Ik maak sinds 2017 deel uit van het team, we zijn heel hecht. We delen lief en leed met elkaar, omdat je elkaar zo goed kent en elkaar vertrouwd. Het voelt gewoon goed.

En ook al doen we hetzelfde werk voor een andere regio, we werken veel samen. We bespreken casussen en helpen elkaar en delen ervaringen. Maar op persoonlijk vlak kun je ook gewoon je ei kwijt. Je moet bij ons wel tegen een geintje kunnen, want we kunnen nog wel eens lekker cynisch zijn. We denken allemaal heel grappig te zijn.’

Teun sluit in stijl met enthousiasme af: ‘Het werken bij AgriPers geeft mij veel vrijheid en biedt veel doorgroeimogelijkheden. Het is een bedrijf wat goed is voor haar medewerkers en waar je de waardering voor je werk ook dagelijks voelt!’